Piątek, 27.03.2020 r.
1. Ćwiczenia z piosenką
2. Ćwiczenia oddechowe – Delikatny wiatr i mocny wiatr.
Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru.
Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.
3. Kreatywne rysowanie.
Zadaniem dziecka jest narysowanie chmury. Proponujemy, aby przekształciło ją w obrazek zwierzątka, rośliny, przedmiotu.
4. Słuchanie opowiadania B.Szelągowskiej „Ptasia narada„.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:
– od kogo ptaki dostały list?
– czego sie z niego dowiedziały?
– Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

5. Zagadki :
- Nadchodzi po zimie, zielony dywan ścieli wokół.
Czy znasz imię tej pory roku?… (wiosna)
- Przyleciał szary ptaszek, nad polem zaśpiewał jak dzwonek.
Znają go dobrze dzieci , bo to jest …(skowronek)
- Powrócił do nas z dalekiej strony, ma długie nogi i dziób czerwony. Dzieci się śmiały, gdy go witały, żabki płakały przez dzionek cały… (bocian)
- Co rok na zimę do Afryki leci, Legenda mówi, że przynosi dzieci … (bocian)
- Skaczę po łące, pływam w wodzie, żyję z bocianem w ciągłej niezgodzie…(żaba)
- Gniazdko z błota lepi, pod dachu okapem. Przylatuje z wiosną, aby uciec latem …(jaskółka)
- Gdy ono świeci na niebie, to ciepło jest i miło. Ale uważaj, by nie oparzyło…(słońce)
- Małe i białe lub ciemne i duże. Żeglują po niebie – hen w górze! … (chmury)
- Ten łagodny Zefirkiem się nazywa. Ten gwałtowny – kapelusz z głowy zrywa … (wiatr)
- Na wiosnę zachwycam kwiatami, rozkoszny cień daję latem. Jesienią mój owoc dojrzewa, a zimą Ciebie ogrzewa … (drzewo)
- Tuli pan panią bardzo jej rad …W dowód miłości, jaki dał jej kwiat? … (tulipan)
6. Słuchanie wiersza o wiośnie:
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda, wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie! – W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką! A wiosna przyszła pieszo. Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną i szumią – Witaj, wiosno!
Rozmowa na temat treści wiersza
7. Potrafimy policzyć, zabawa matematyczna:
Proponujemy, aby dzieci policzyły przedmioty codziennego użytku, które znajdują się w domu: kredki, klocki, kwiaty, bajki, krzesła.
Porównują ich liczbę, stwierdzają, czego jest więcej, czego mniej. Dziecko rzuca kostką do gry i odszukuje w mieszkaniu taką liczbę jednakowych przedmiotów, jaka jest liczba oczek wyrzuconych na kostce.
8. Szukamy rymów do wiosennych słów.
Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dziecko podaje do nich rymy. wiosna – sosna, radosna
skowronek – dzwonek
sasanka – pisanka
krokus – hokus-pokus
Wychowawca: Agnieszka Kozak