Czwartek, 02.04.2020 r.
1. Zabawa ruchowa dla dzieci na dzień dobry!
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty”

3. „Wiosenna pogoda” – obejrzyj film:
4. Piosenka – „Wiosenna pogoda” – naucz się słów piosenki na pamięć.
Czasem się tak dzieje, że z nieba woda leje.
Tak jakby ktoś w górze wywiercił dziurę w chmurze.
To deszcz, to deszcz, to deszcz,
Weź płaszcz, parasol też. /4x
A czasem, gdy śnieg prószy, coś mocno szczypie w uszy.
I wieść ogólnie niesie, że stopi minus dziesięć.
To mróz, to mróz, to mróz
Koniecznie czapkę włóż. /4x
I tak być może czasem, że coś nam wyje basem
I wieje jak szalone, tak w każdą świata stronę
To wiatr, to wiatr, to wiatr,
Co mknie przez cały świat. /4x
5. „Pogodowe zagadki”
Kiedy błyska,
kiedy ulewa,
kiedy wicher łamie drzewa,
to już znak,
że idzie duża, wielka, groźna, straszna … (burza)
Rankiem srebrzy się na łące.
Potem wysuszy ją słońce … (rosa)
Ni to kasza,
ni to groch,
spada z nieba, że aż strach.
Skacze, tańczy, w szyby dzwoni,
jedna kulka drugą goni … (grad)
Tak samo zwie się drobniutki deszcz,
jak zupka, którą czasami jesz … (kapuśniaczek)
Po burzy na niebie pięknie błyszczy w dali.
Chciałbym mieć na własność taki piękny szalik … (tęcza)
Płynie po niebie,
znasz ją i wiesz,
że gdy jest ciemna,
może być deszcz … (chmura)
Bez skrzydeł jednak lecę,
nie mam rąk,
a jabłka zrywam.
Nie mam ust zgaszę świecę,
powiedz, jak ja się nazywam? … (wiatr)
6. „Co robi powietrze?” – ilustracja ruchowa. Dziecko powtarza słowa za rodzicem na zasadzie echa. Podczas recytowania wykonujemy gesty:
Bo powietrze dużo pracy na co dzień ma, (kręcenie młynka rękami od siebie)
nie zatrzyma się na chwilę, ciągle gna, (kręcenie młynka do siebie)
a gdy zechcesz go posłuchać (kładzenie rąk na kolanach)
tylko nadstaw cicho ucho: (przyłożenie dłoni do ucha)
fiju, fiju, fiju, fa. (naśladowanie palcami obu rąk grę na flecie)
7. „Nad nami niebo” Oglądanie zdjęć, dostrzeganie cech charakterystycznych wyglądu nieba w zależności od:
– warunków pogodowych (wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu zjawisk pogodowych: słonecznie, pochmurnie, deszczowo, mgliście)

8. Pokoloruj obrazki związane z Wiosną.
9. Nauka piosenki:”Deszczyk pada, deszczyk pada”- piosenka dla dzieci:
Wychowawca: Agnieszka Kozak